dimecres, 1 d’agost de 2012

Federació Catalana: Compromis de la Direcció General d'Educació Infantil i Primària d'elaboració d'un protocol pel TDAH

La Direcció General d'Educació Infantil i Primària a través de la Subdirecció general d'Ordenació i Atenció a la Diversitat ha fet arribar a la Federació Catalana d'Associacions de familiars i afectats pel TDAH (FCAFA-TDAH) un document on entre d'altres aspectes es compromet a elaborar un Protocol d'atenció amb infants i joves amb TDAH conjuntament amb el Departament de Salut.

La carta del Departament d'Ensenyament on s'expressa el compromís en ferm de donar forma al protocol, és una molt bona noticia per a tots els afectats, treballada i esperada durant molt de temps i en la qual la Federació porta tant de temps treballant amb Ensenyament. 

A rel de la Compareixença al Parlament de Catalunya per part de la FCAFA-TDAH, l’any 2007, es va dictaminar una Resolució, per la qual, el Parlament instava al Govern de Generalitat de Catalunya a prendre una sèrie de mesures en favor del TDAH. 

Una d’elles va ser la creació d’una mesa tècnica, de la qual n’havia de sortir, entre d’altres actuacions, la creació d’un protocol d’atenció Educativa als TDAH, encarregant tal escomesa al Departament d’Ensenyament, amb la col·laboració de la Federació.

Des d’aleshores, la Federació no ha deixat de treballar i col·laborar amb la Conselleria, tant en l’anterior legislatura, com amb en l’actual, per bé que les possibilitats de tasca conjunta hagin estat més intenses i continuades en alguns períodes que en d’altres.

Aquest document transmet bones notícies per a tots els afectats i suposa un pas més cap a la normalització del TDAH.

En la carta la Directora General Sra. Alba Espot es compromet a impulsar el coneixement, detecció i millora de l'atenció als centres docents a l'alumnat amb TDAH pel curs 2012-13. Aquest compromís és concreta en una Guia educativa i en l'elaboració d'un Protocol d'atenció amb infants i joves amb TDAH conjuntament amb el Departament de Salut.

Així mateix es fa un repàs de les accions realitzades per aconseguir la millor atenció a l'alumne amb TDAH durant el passat curs 2011-12. Accions com la creació d'un web d'atenció a la diversitat on es troben protocols de detecció i guies per al professorat, com la formació sobre trastorns d'aprenentatge que s'ha fet a tots els professionals dels EAPs i dels CREDAs, i com el suport a la recerca sobre els trastorns que afecten l'aprenentatge que lidera el Dr. Miquel Cases de la Vall d'Hebron.


Cliqueu aquí per veure el document.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada